2009. augusztus 17., hétfő

Diós-vaníliás torta


Ennél a tortánál a lap és a diókrém megegyezik a diós-csokis tortánál leírtakkal.
A rétegzés: lap, vaníliás krém, lap, diós krém, lap, bevonásra vaníliás krém.
A vaníliás krém szintén megegyezik a csokis krémmel, csak kakaó nélkül, vanília hozzáadásával. Azért választottam ezt, mert a torták nagyrészét ezzel vontam be, és fontos volt, hogy jó tartása legyen a krémnek.
Hozzávalók a vaníliás krémhez:
20 dkg cukor
2 ek víz
2 ek tej
3 vaníliáscukor
3 tojás
1,5 ek liszt
20 dkg vaj
A cukort szárazon elkeverjük a lisztel, vaníliáscukorral, majd hozzá keverjük a tejet és a vizet, majd a tojásokat is (érdemes mixerrel hozzákeverni), ezeket jól elkeverjük benne egy villa vagy kézi habverő segítségével.
Vastag aljú edénybe tesszük, állandó keverés mellett sűrű péppé főzzük, pár percig hagyjuk fotyogni, de közbe is kavarjuk.
Miután megfőtt hűtőfürdőbe tesszük, néha belekavarva lehűtjük.
A nagyon lágy margarint jól kihabosítjuk, majd hozzá adjuk a kihűlt pépet, ezzel is jól kihabosítjuk. Akkor lesz nagyon jó habos selymes a krémünk, ha nagyon lágy a margarinunk, és sokáig kavarjuk a krémet mixerrel.
Pontosan nem tudom mennyit használtam fel ehhez a tortához a krémből, de úgy gondolom, hogy bő egy adagot.
A diós krémnek pont a felét használtam fel, így a két tortára pont elég volt.
Miután megtöltöttem és bevontam a tortát krémmel hűtőbe tettem pár órára, de lehet egy éjszakát is hagyni, majd miután már jól megszilárdult a krém egy nedves késsel szépen elsimítottam. Az oldalát fésűkártya segítségével megcsíkoztam.
A virágokat szintén előre el kell készíteni, mert idő kell neki míg kiszárad.

3 megjegyzés:

Eszter írta...

Azt szeretném kérdezni, hogy milyen állagú ez a vaníliás krém? Elbírná az emeletes torta alsó szintje is szerinted?

Kiskukta írta...

Igen, biztos elbírná, jó masszív krém, bár nekem ez édes. Legtöbbször csak fondant alá szoktam használni, vajkrém helyett, mert attól sokkal finomabb.

Eszter írta...

És nem mászkál el rajta a krém? Mindig attól félek...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails