2010. április 3., szombat

Kalóz torta

Egy kisfiú szülinapjár a készítettem.
Sütöttem hozzá 16 cm állítható formában 1 tojásos tortalapot, bő 5 cm lett, ketté vágtam, és 20 cm-re állítva a tortakarikát 3 tojásból egy lapot, bő 8 cm lett, ezt négy felé vágtam, egy lapot belőle meg átszabtam 16 cm-re, így lett 3-3 lap mindkettő emelethez.
Belül a lúdlábtora krémje van, 450 gr vajra számítva, elég lett volna 400 gr-al számolva, így nagyon vastagon van benne a krém.
Kívülre a szokásos borító krémet tettem, 2 tojásra számolva. Fondantból egy kiló körül ráment.
A szaggatott vonalakat simán fekete zselés étkezési festékkel festettem rá, amit kevés vodkával elkavartam, viszonylag hamar rászáradt.

9 megjegyzés:

Süti Bazár írta...

Elképesztő!! Csodás munka megint!
Kellemes Húsvétot kívánok! :))

Andi/cuki írta...

Kellemes Húsvétot kívánok!:-))

Raindrop írta...

Pfff, de durva! :)
Mestermunka!

Szép ünnepet nektek Noémi! :)

Kricky írta...

de jó lett! gratulálok!!! Dávidúr is nagyon megdicsérte. :)

puszi!

Mary írta...

Nagyon jópofa fiús torta! Gratulálok hozzá!

Macus írta...

Szuper lett!

margit2 írta...

Klassz lett a kalóz torta! Már megcsodáltam a fórumban is! :-)

Satuk/ Kata írta...

Szia!
Most tervezem én is megcsinálni ezt a tortát a fiam szülinapjára.. nem kicsit izgulok, de az volt a kérése, hogy én csináljam, és emeletes legyen.
NAgyon beleástam magam a fondantos témába :) Kérdésem a következő lenne: saját felhasználásra is kell beletenni merevítő pálcát? Pl. hurkapálcikát?
HA túl lágy lesz a fondant a festés után, akkor porcukorra l kell keményíteni? hogy ne ragadjon?
Fú, még egy csomó kérdésem volt, de elfejtettem.. HA nem gond, majd jövök még :)
Mégegy: szombat délután lesz a buli, ütemtervnek azt gondoltam, hogy ma megsütöm a tortalapot, péntek este betöltöm, hűtő.. szombat reggel bevonom. Ez így jó, vagy lehet mondjuk a péntek deles betöltés, péntek esti fondantozás? (Kicsit félek attól, hogy túl megkeményedik a fondant, de a szombat délelőttöm több mint zsúfolt.. )
Bocsi, hogy megszórtalak kérdésekkel, de hidd el, már egy hete a blogodat és a videjókat bámulom, hogy némi elméleti hátterem legyen :)
Köszi!!

Kiskukta írta...

Szia Kata!
el lehet hagyni a hurkapácát, főleg ha előtte jól lehűtöd a tortát, és a krém megkeményedik, akkor lesz annyi ereje, hogy megtartsa a második szintet.

Jól gondolod, porcukrot gyúrhatsz bele, ha ellágyulna, vagy keményítőt az jobban keményíti, de vigyázni kell vele, mert jobban szárítja is. Az is megoldás, hogy hagyod kicsit pihenni, esetleg pár percre hűtőbe teszed, sokat keményedig az idő alatt is.
Elkészítheted díszítést péntek este, semmi baja nem lesz a fondantnak másnapig, a tortán már nem szárad úgy mint csak magában.

Gyere még nyugodtan, jó kreatívkodást hozzá!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails